Home
Willem van Oppen

Vanaf 2009  is Willem van Oppen zijn eigen consultancy gestart onder de naam Provoque Consulting. Provoque Consulting
helpt men name service bedrijven hun prestaties qua klantbeleving en kosten te verbeteren en doet dit door inter- en
intracompany samenwerking meetbaar te verbeteren. Van mid 2003 tot 2009 was Willem van Oppen Chief Procurement
Officer van Royal KPN. In die hoedanigheid was hij ook verantwoordelijk voor (Services) Supply Chain
Optimalisatie & Standaardisatie. In 2006 werd hij door zijn peers uitverkoren tot CPO van het jaar 2006 en in 2008 viel
hem de prestigieuze “US Institute of Supply Management R. Gene Richter Award for Leadership and Innovation in Supply
Management” ten deel. Voor zijn KPN periode heeft hij meer dan 20 jaar in de process industrie gewerkt, waar hij senior
posities bekleedde zowel in Nederland als daarbuiten. Zijn expertises omvatten Joint Venture Management, Cross Cultural
Management, Services Operations Management, Business Process Management, Supply Chain Management, Procurement
en Lean. Van Oppen heeft zijn opleiding genoten aan de Erasmus Universiteit en Stanford University. 

 

Inhoud presentatie

Ketengericht (en anders leren) denken en acteren binnen de service industrie: randvoorwaarde voor effectieve
en efficiënte dienstverlening

Steeds meer bedrijven ‘verpakken’ hun fysieke produkten in services. Dienstverlenende bedrijven scoren helaas laag qua
klantoriëntatie. Oorzaak? Belabberd ketenmanagement! De onderliggende gedachte hierbij is: ‘Focus on Cost: Quality
goes down. Focus on Quality: Cost goes down’. Goed ketenmanagement (ook van processen die zijn uitbesteed) is
essentieel om services effectief en efficiënt aan de man te brengen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden verschaft
Willem van Oppen een inkijk in de problematiek en reikt hij effectieve oplossingen aan.



 

 

Sponsors

 

Lid over Het Doel

Een groot compliment is na de vele bijeenkomsten/bedrijfsbezoeken dit jaar zeer op zijn plaats.
Ik heb nog nooit in een jaar aan zo veel interessante leerzame evenementen mogen meedoen.
Echt ‘SUPER’ (om het maar eens populair te zeggen).
 
Dat geldt ook voor de bedrijven waar we zijn geweest.
Ook voor hen een groot compliment voor de openheid en gastvrijheid.
Met WP Haton gisteren als schoolvoorbeeld.
Ook hier weer: Super !
 
Enig ‘nadeel’….dit smaakt naar meer….in 2017.
(en dan heb ik het niet over al dat lekkere brood van gisteren)
 
Zeer hartelijk bedankt voor een fantastisch jaar !
 
John Raaijmakers
Industrial Supply Chain Engineer
Thales Nederland